11 mars 2012

Tillsammans kan vi fixa ALLT!

I går så såg vi som många andra människor i Sverige på Melodifestivalen - Loreen blev en vinnare Loreen är en vinnare!

När vi skulle ut på "Lokal" visade det sig att en av tjejerna inte hade sin mobiltelefon. Hon visste att hon hade ringt sin pojkvän när hon var på väg med Buss nummer 2 - upp på söders höjder!

Vi ringde, och ringde och ringde! Men det hittades inte någon vibrerande telefon! Eftersom ingen stängde av den eller svarade - sa jag att den troligen inte var stulen.

Jag ringde 08-600 1000, och talar med Åsa på SLs kundservice, som arbetar på Go Excellent. Hon engagerade sig verkligen i vårt ärende med att få tillbaka Iphone3:an. Hon bad om att få mitt telefonnummer som de skulle ringa om de fick tag i den.

Vi går till busshållsplatsen för att ta Buss 2 mot Norrtull. På bussen så förklarar jag situationen för busschauffören och undrar om han kan göra ett all-anrop. Detta får de "naturligt vis inte göra på Keolis - och det kan jag i och för sig förstå! Det skulle bli en del anrop under kvällarna.

Vi åker med bussen - och plötsligt ringer telefonen - gissa vem det är?! Det är Åsa från SL Kundservice / Go Excellent! Hon berätta att de har funnit telefonen och undrar om vi kan vara vid Slussen kl 23.24 och möta upp Buss 2 mot Norrtull där. - Visst kan vi det! Att beskriva leendet på tjejen som hade tappat bort mobiltelefonen, som hon hade fått av sin syster är faktiskt obetalbar!

Vi tar och går in på MacDonalds - som också kallas "ungdomsgården" pga det verkar vara ett bra "häng" för ungdomar. Efter en kvart kommer Buss 2. Efter noggrann beskrivning av mobilen så får hon äntligen tillbaka denna.

Jag förstå att detta - har krävt något extra från många - för att detta skulle ha kunnat fixas. Åsa som tog vårat samtal på allvar och gjorde sitt bästa för att vi skulle få tillbaka mobilen. Personen som fann den i sätet och lämnade den till busschaufören. Trafikledningen på Keolis/SL som kontaktade chauförerna på Buss 2 och chauffören, som hade den och som fann lösningen! Slussen kl 23.24

Tillsammans så kunde vi fixa det!

På vägen hem så ringde jag tillbaka till 08-600 1000 och bad den svarande på SL Kundservice att Åsa och hennes ansträngningar ska synligöras och belönas genom att hon och teamet får en tårta! Hoppas att arbetsledaren fixar detta - som vanligt avslutar jag med att säga -"Annars köper en smålänning" en tårta.

Eftersom jag tycker det är viktigt gjorde jag om proceduren kl 07.00 med SL Kundservice för att betona hur viktigt jag tycker det är att Åsa och hennes energi lyfts fram!

Kom nu på morgonen på att busschauffören på Buss 2 mot Norrtull, som var vid Slussen kl. 23.24. Hade stor del i att vi fick tillbaka telefonen. Så jag vill att Keolis köper en tårta i hans namn och bjuder bussgaraget på detta! Tror att Emma på SL Kundservice / Go Excellent kommer att se till att detta sker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar