11 april 2012

En gång var McDonalds något jag såg upp till!?

På vägen upp till Stockholm efter påskfirande i Småland fick jag möjligheten att åka upp med en god vän och hans två små döttrar.

Vi stannade vid McDonalds i Klinga utanför Skärblacka strax utanför Norrköping. Hans yngsta dotter som är fyra och jag gick före pga att det regnade. Jag frågade om hon ville öppna dörren med dörröppnaren och det ville hon. Men det visade sig att den inte fungerade.




Väl inne på restaurangen så var det bara en kassa öppen medan det var lite av kaos bakom disken ute i köket. Vi var 11 gäster som stod i kön och väntade och väntade ... kl 11.25.

Till slut så öppnades en kassa till och vi fick "förmånen" att beställa. Alla våra beställningar fick vi vänta på. Rätt underligt så här i efterhand - när det var så många i köket?






Efter måltiden så passade jag på att gå på toaletten och när jag satt där så - blev jag uppmärksammad om att inte toaletten hade blivit städad sedan 10.00 och nu var klockan 11.49.

... och då upptäcker jag med fasa att det inte finns något papper - sådant kan få mig vansinnig! Jag trodde inte att detta var sant. Men var glad att jag av gammal vana ofta ta en servett extra som jag spara i kavajen.

När jag var klar så fick jag berätta för några damer , som stod och väntade utanför toaletten att denna saknade papper och att jag ska ordna det hela.

Väl ute i restaurangen ber jag att få tala med restaurangchefen som snabbt kom. Jag berättar för henne och får som svar - "okej"! Mitt svar blev -"Att detta var allt annat än okej"!

På vägen ut från restaurangen så möter jag en gammal dam som försöker öppna dörren med dörröppnaren och minns  problemet med denna när vi kom. Jag öppnade dörren åt den gamla damen och tog mig sedan tillbaka till restaurangchefen och berättade om dörr öppnaren. Hennes respons på detta blir -"Okej". Helt stum över detta står jag kvar för att jag trodde att jag skulle få någon annan respons, men ingenting.

Väl ute i bilen så berättar min vän att de under Sportlovet hade haft slut på Milkshaken och leksakerna i Happy Meal - två katastrofer för barn!

Har McDonalds tappat stinget?

När jag kom hem till Stockholm så ringde jag upp huvudkontorer/McSvar, som skrev en reklamation. Jag bad att bli kontaktad. - Trots att klockan är 01.13 så har jag ännu inte blivit kontaktad 11 timmar senare.

2 kommentarer:

  1. Mitt inlägg verkar inte kommit in igår så här kommer det igen.

    Det är verkligen tråkigt att läsa om ditt besök och jag förstår att du är besviken.

    Jag ringde precis upp restaurangchefen på restaurangen för att säkerställa att hon kontaktar dig om detta, och hon berättade att hon och en kollega till henne försökt ringa till dig flera gånger igår men tyvärr utan resultat. Hon skulle fortsätta att försöka nå dig så hon personligen kunde be om ursäkt och förklara läget.

    Jag hoppas ni kommer i kontakt med varandra snart annars är du välkommen att mejla mig på service@se.mcd.com så jag kan följa upp det ytterligare.

    Ha en trevlig dag!

    Vänliga hälsningar
    Johan Tennbäck, kommunikationsavdelningen McDonald's Sverige

    SvaraRadera
  2. Hej Johan,

    tack för ditt svar den 12/4 - är imponerad av att ni är lyhörda över vad som händer i bloggosfären på McDonalds.

    Oskar från McDonalds Blinga ringde upp mig i går och vi redde ut det hela.

    Hoppas att ni nu arbetar vidare med det som är viktigt för oss kunder, så som rent och snyggt, att service mot oss kunder är viktig, att personalen har möjlighet att rätta till fel på plats.

    Skulle föreslå att ni börjar arbeta med Naturliga Steget igen! På den tiden så blev ni bättre utan att tidningarna skrev om det.

    /Peter

    SvaraRadera