25 april 2012

I dag är det "World Malaria Day 2012"!

Visst kan det vara jobbigt att VETA men INTE göra!

Förra veckan lyssnade jag på en läkare som är med i "Rotary´s Läkarbank". Han har varit och arbetat genom Rotary´s läkarbank i Kenya vid 3 tillfällen. Han har varit där i 5 veckorsperioder.
Han berättade att många undviker kostnaden 3 SEK (de har inte råd) som det kostar att till "sjukstugan" och 7 SEK som det kostar att göra malaria-testet (lever man på 1 $ så är det lätt att förstå). ALLTSÅ 10 SEK kostar det diagnostisera malaria - 10 SEK är mindre än en EXPRESSEN eller en AFTONBLADET - och du gör nytta!
Detta gäller naturligtvis inte dig som
läser min blogg!

I dag är det World Malaria Day 2012 - vad är då malaria?

Som du kanske vet så är jag på en del föreläsningar - jag tycker naturligtvis att man ska tacka föreläsare och workshopledare vid aktiviteter - men hur genomtänkt är det att ge en flaska vin eller blommor till en som ska flyga hem. Sist jag själv fick blommor för en insats - så gav jag dem till personalen på konferensanläggningen - med tillägget att jag inte hade klarat göra en så bra insats utan deras insats (de blev glada - så jag hade inte velat ha detta ogjort!)
På bilden ser ni JCI världspresident
2011 - Kentaro Harada

Inom JCI (Junior Chamber International) ger vi alla de som gör insatser för oss ett diplom för att de har stött kampanjen "Nothing But Nets" genom sin insats!

Jag skulle uppmuntra fler att göra som JCI! Stöd kampanjen i ert vardagliga arbete och med era aktiviteter. 





Fredagen den 4 maj så kl 17.30 så har du möjlighet att träffa några av Sveriges framtida ledare - på JCI TOYP (Ten Outstanding Young Persons) där JCI lyfter fram vinnarna från Sverige, som har nominerats från hela Sverige.

Två svenskar har vunnit TOYP Worldwide - Maria Ingelsson 2010 i Osaka, Japan och David Lega 2005 i Wien, Österrike!

DU ÄR UNIK!
Titta på Maria Ingelssons tal på JCIs Världskongress i Osaka där hon mottog priset!


Titta på David Legas tal på JCIs Världskongress i Wien där han mottog priset!


... eller på Elvis Presley - när han mottog priset 1971 (på den tiden var JCI = Jaycee)


Alltså fredagen den 4 maj kl 17.30 har DU möjligheten att göra en skillnad genom "Nothing But Nets" genom att delta på prisutdelningen på Sverigefinalen i TOYP! 


Här får du möjligheten att lyssna och mingla med pristagarna och JCIs fantastiska medlemmar!


Mer om TOYP - Ten Outstanding Young Persons!


ANMÄL DIG TILL TOYP Sweden 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar