12 april 2012

Skräpstaden! - Om du frågar 10-12 åringar.

På Tekniska museet så visas nu utställningen

"Skräp!, en stad byggd av återvunnet material" fram till den 15 april.


Vems ansvar är skräpet?
Vad kan man göra av skräp?
Så här skulle min drömstad se ut!








Vems ansvar är skräpet?
Vad kan man göra av skräp?
Vart sortera man sitt skräp?
Så har skulle min drömstad se ut?



Så här skulle min drömstad se ut

Så här skulle min drömstad se ut
Vad är det barn vill ha? Utgår man utifrån vad barna i åk4-åk6 har skrivit på sina alster på Tekniska museet - så är det regn av pengar och godis. Någon vill ha jobb som kriminaltekniker (jag ville bli polis - men blev kemist ). 

Gillar beskrivningen av drömhusen: "kristallhus, fotbollshus, snehus och vanliga hus"









Stad av skräp
Skräpstaden







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar