24 maj 2012

Budkavel! Var finns näringspolitiken - var finns empati - var finns förstående för företagandet?

I går morse såg jag ABC - på morgonen (0.45 min i i programmet) och på kvällen (06.10 min i ni sändningen) (har du missat det se det!)

Jag talar med människor - och där med så har det kommit till min kunskap att småföretagare behandlas på ett väldigt konstigt sätt av SL Fastigheter. Höjningar på x2 till x5 av hyrorna - utan någon större dialog!

Anvisningar till totalt annorlunda platser med höjningar x2 också - det visar att man är totalt tondöv - för företagande! Underligt när tjänstemännen hänvisar till politikerna som talar om att de nya jobben skapas hos SME!


Det är SLs Mötesplats-plats koncept - där de verkar tro att vi resenärer vill ha stora kedjor i stället för små familjeägda näringsidkare - med kundkontakt och servicekänsla som signum!

Detta håller på att hända på t-banestationerna Hornstull, Östermalmstorg och Hötorget!

Var är Stockholms Handelskammare, Företagarna, Svenskt Näringsliv? Hoppas att de också tar bladet från munnen!

Detta sker framför våra ögon! Hur kan detta få ske? Det är dax att starta ett "Småländskt upprop" - budkavel för småföretagare under-ground!!!
Skriv vad du tycker! Ring gärna Jesper Petersson på SLs Presstjänst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar