27 maj 2012

Jag fick i fredags frågan var jag får all min energi från ...

Jag startade morgonen med att åka till Tekniska museet
där Geekgirls hade ett arrangemang med 250 tjejer och damer.
I lördags så tog jag mig ut till Djurgården för
att vara med på min första casting för
första gången. Men det blev inte av att jag skrev
på några avtal för att dessa varken var granskade
av ALMI eller PRV utan bara av Meter film och
utifrån det format man hade köpt från någon annan
kanal. MEN jag blev kvar för att det var så trevliga
människor här.

Här handlar det om att ta steget genom
dörrarna för att ta sig vidare in i världen! -
där idéer och kreativitet bor.

Möjligheten för besökarna att vinna resa till
Berlin!
Slututställningen för Beckmans Designhögskola. Här så arbetar
alla studenterna självständigt - i att skapa olika alster. Det kan
vara att de är mycket mer professionella med visitkort.
Deras erfarenhet från Furniture Fair spelar säkert roll.
Slututställning på Berghs School of
Communication - fantastiska arbeten.
Här fanns in-checkning för mobiler, vilket
jag många tycker skulle behövas,
många goda exempel på story telling.
Här arbetar man i grupp med ofta 5-6
studenter i varje grupp.


Intressant med dessa skapelser - och hur Beckmans och Berghs
 School of Communication valt att lägga upp dessa slutarbeten och hur
mycket de skulle kunna lära sig av varandra. Konstfack hade
också sin slututställning i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar