16 maj 2012

Har "gammelmedia" blivit trött? - slumrat in?

ALLVARLIGT - SKÄRPNING!
I min naivitet så har jag nog trott att nyhetsredaktioner var öppna hela tiden! Men inte i natt - för då hade jag något som jag tyckte var viktigt, faktiskt viktigare än att Prinsessan Madeleine torkar upp efter sin lilla hund i New York (vilket Aftonbladet och Expressen prioriterade framför att lyfta fram 8 unga ledare med möjlighet att få tävla i Taipei, Taiwan i november 2012). Helt otroligt att man (tror jag) strävar att vara relevanta - eller vad har man för uppdrag från Schibstedt och Bonniers?

När jag sedan försöker få tag i andra trötta gammelmedia mellan 03.00-05.00 så (hade naturligtvis velat föra fram denna feed back direk, men den har inte öppnat sina växlar förrän kl 08.00 och då jobbar jag med annat :

Vill ni vara tredje statsmakten
eller ett hinder? Gammel-
-media???

- Dagens Nyheter också kallad DN - deras nyhetsdesk har tutat upptaget!

- SVD - svarar inte!

- DagensIndustri, också kallad DI: svarar inte?

- Smålandsposten - svarar inte!

Så - var gör ni för att bli bättre!
Ingvar Kamprad startade IKEA 1943, med då fanns inte Ung Företagsamhet - Det startades 1980 - samma år som vi röstade om Kärnkraften! Det finns många exempel på begångna misstag inte minst i tidnings och förlagsbranschen. 

I går var prisutdelningen och galan på Stockholmsmässan - SM i Ung Företagsamhet! 
Var ni där?
Inte enligt era nätbilagor!? Hoppas att jag har fel!
Här kan ni få se ett av Sveriges mest inspirerande arrangemang!

Tänk om ni missar nästa Kamprad? Hur skulle det kännas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar