31 maj 2012

Hur ska du göra världen lite bättre i dag?

TACKA - dem som hjälper dig, den som bjuder in dig,
den som lagar din mat? Den som se till att det är rent och snyggt
i ditt område ... många blir det att TACKA! ... och öppnar du ögonen så
förtjänar de det och de kommer ihåg dig!
Vad är dina absolut bästa styrkor? Om du inte kan svara på frågan direkt - kan du ju fundera lite eller fråga en kollega eller vän?

Mina tre är:
1) Har väldigt lätt för att ta telefonen och ringa, men är alltid förberedd.
2) Jag har lätt för att starta samtal med personer jag aldrig träffat tidigare eller flera gånger.
3) Är mycket nyfiken av mig och ställer frågor som ett litet barn ibland!
Vem vaktar din rygg?
... men detta har inte kommit av sig sjåalv utan jag tränar varje dag, har mina förebilder och inspireras av många!
Kan man ha ett för stort nätverk?

INSPIRERAS AV:

The Last Lecture! - Experience is what you get when you got what you don´t want!, Randy Pausch
Work and play well with others
* Tell the truth
* Apologize (properly)
* Wait, and people will show their good side
* Show Gratitude
* Don´t complain, just work harder!




"Employee engagement" - Framtidensledarskap, som är här redan nu om du är duktig och har tur! TUR - handlar om goda förberedelser och att ta/finna möjligheterna.




"The power of words!" - Change your words, Change the World!"

Det är inte alltid 20 grader och sol - så njut av
full kraft!
Key note speaker - Back to School! - en av mina största förebilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar