12 maj 2012

Något av det coolaste jag har hört och sett!

På bänken! - Tror att jag skulle
kunna skriva en bok om
Svenska Ishockey förbundets
prissättning av biljetterna till
Hockey VM! Tänk hur lätt det
är att "döda" ett engagemang!

I bland är det nog så att många av oss sitter på en bänk och väntar - utan att vi så mycket händer rent praktiskt! Visst är samtalet och tänkandet viktigt - att diskutera med andra gör att vi får får input och nya synvinklar på det vi låter andra får ta del av.

I onsdags var jag på NördcaféetTekniska museet, som 9 av 10 gånger har arrangerats av en av Tekniska museets många motiverade medarbetare, Nils! Något av det som ger mig mest energi är att lyssna på människor som brinner och är insatta inom det område de talar om och gör det egentligen självklara - de gör de de säger. De lever som de lär.

Detta sista Nördcafé besöktes av Petter Forsberg! Vilken ambassadör för teknikintresse, naturvetenskap och att testa och bevisa att det går! Här kan du se Petter åka på sin Segway, som han byggde under ca 2 månader under sina studier på Chalmers. Detta var ett sätt att praktiskt kunna använda det han lärt sig på lektionerna. Lite coolt - är att han sände denna video till Electrolux när han sökte jobb - idag arbetar han där med att utveckla dammsugar-robotar.

Petter brinner också av att bygga robotar! Han blev SM- mästare och SM 3:a i klassen Minusumo.

Jag kan lova att vi kommer att höra mer om denna kille! Kanske kommer vi att få dammsugare vi i framtiden ska kunna tävla med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar