17 juni 2012

Kunskap är inte tung att bära!

En av Stockholms mest intressanta platser ligger
i Södertälje och heter Tom Tits!
Kan verkligen rekommendera dessaa böcker:
Richard Branson "Like a Virgin" tillsammans med
"Tändstickskungen Ivar Kreuger - Århundradets
finansskandal", Frank Partnoy
"Forskning - till vilken nytta", Anna Karin Källén
"Vem leder Sverige mot framtiden?", Hans Bergström
På många sätt har vårt sätt att kommunicera
med varandra förändrats - nu mer än någonsin
finns kunskapen ett par knapptryckningar i
från dig! Men visst är det bra att ha både
nyfikenhet och kunskap för att bli så träffsäker
som möjligt!
Nu har jag funnit min "icebreaker" för att
använda i Almedalen 2012 :)
Vatten är viktigt - men visst kan det bli för
mycket av det goda!
Var på Polismuseet i dag och glömde - bort något viktigt.
Bra att detta inte händer för ofta!
När jag läser - är det viktigt för mig att stryka
under - för det är på det sätt jag lär mig.
Jag skriver viktiga saker i kanterna för att
lättare finna var jag kan hitta viktig kunskap
Intels Classmate är en dator som jag ser kan ha
många användningsområden. Kanske är det tid
för mig att köpa en?
Funderar verkligen på att besöka Nordiska
museet - Nu visas utställningen "Svenska
trender och traditioner".
I bland får man en riktigt bra idé och då gäller det att finna
det rätta teamet för att förverkliga denna idé och kunna
kommersialisera den!
Det finns många hinder och många möjligheter det gäller
att finna en bra väg för att förverkliga din idé!
Det handlar ofta om att göra något helt annorlunda - men
viktiga parametrar är ofta teamet, företagskulturen och
paketeringen!
Jaglär mig mycket av att läsa om andras erfarenheter och att
sätta dessa i mitt sammanhang!
På Tekniska museets nördcafé - så får du möjligheten att
träffa människor som brinner för ett område och som
visar verklig passion inom detta för besökarna på onsdagar!
Vi ses på onsdagar till hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar