4 juni 2012

När kommer solen och värme igen?



I bland är jag rätt glad av att komma från Växjö - det har härdat mig och gjort att jag inte är så väderberoende. Det handlar mycket om att gilla läget. I går så åkte vinterkläderna fram igen. 5 -7 grader varmt.

Prognos (SMHI): må  +12C, tis +16C,
Onsdag +16C, tors +18C, fre +19C (inte så mycket sol).

Solen kommer till Almedalen på Gotland den 1 juli till 8 juli.

Vaga Bonds Resebarometer 
(var åker vi svenskar hellst utomlands):
1.   Spanien
2.   Tyskland
3.   Storbritannien
4.   Italien
5.   Turkiet

Vi åker inte så mycket för att sola som för den goda maten.

Det som gör att jag får en trevlig resa är: människorna vi möter, platserna vi ser och maten vi äter.

Inspiration i vardagen:
1) Samtal med människor.
2) Att läsa en god bok.
3) Att lyssna på en bra föreläsning - hellst live - för då kan man tala med föreläsaren och byta visitkort.
4) Att bara sätta sig på ett café, en restaurang eller en hotel lobby - och bara insupa atmosfären.
5) Att resa - vara på väg gör att människor blir mer öppna ! Det gäller även mig!

När jag befinner mig här - så spelar inte vädret så stor roll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar