27 juni 2012

Tre platser - Eko-rre - och en massa energi!

Tänk vad det lite det behövs för att jag ska få mycket energi!? Under en tid jag inte kan återge i minuter skuttade denna lille krabat runt mig och charmade många turister.

Jag hoppades att få träffa fiskmåsarna Frasse och Fredrik, men de var inte på toppenhumör i dag och jagade varandra mest hela tiden.


I dag så tog jag klivet och blev medlem i Nordiska museets och Skansens vänner - två av mina absoluta favoritmuseum får jag nu besöka hur mycket jag vill! Tillsammans med 2700 likasinnade.

Det är så att dessa ställen många dagar fungerar som mitt kontor.





Att få möjligheten att äta lite god mat tillsammans i glada vänners lag. Gröna lund startades 1883, men det var först 1917 som musiken kom till Grönan. Naturligtvis har jag har jag årskort även här. När en polare hörde av sig om vi skulle gå till Grönan för att lyssna på Sven-Bertil Taube - så hade jag inte någon aning om att detta var Taubes 51 år på scenen.

En härlig sommarkväll i Stockholm!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar