2 juli 2012

En lång färds natt mot Visby och Almedalen!

Efter att jag nästan missade färgan till Gotland - om det inte hade varit för min goda vän Martin Green - så hade detta nog varit ett faktum.

Men att vägen inte alltid är rakt - tror jag bara stärker oss.

Kanske skulle - jag skriva boken "1001 saker man kan göra på en färga - utan att sova?". Adrenalinet höll mig vaken.




När två så olika själar mötas, när två så olika världar mötas, när så olika tankar mötas så kallar vi det en idé - i sverige demokraternas (de var de som talade i Almedalen (1/7) Sverige skulle det blir mycket mindre av detta - ! Den sanning de vill föra fram är en ganska gnällig sanning - i dag framförd av deras partiledare, som av någon anledning sitter och representera Jönköping. Jönköpings medborgare, som vet vilka positiva effekter globalisering har.




Vi steg i land på gotländsk jord 02.35 - vandrade längs med hamnbassängerna till munkståndet - här stannade vi ett tag och åt munkar och drack kaffe - närmare bestämt 3,5 timma. Vi fick ta del av en spännande berättelse om hur det var att vara arkitektassistent i Jordanien (2.000sek/månad) - ser man till kaffekopps-priserna 2 sek per kopp så är lönerna indexreglerat 15.000-30.000 sek. Vi fick lära oss en del om de kulturella skillnaderna från ett jordanskt perspektiv - men "Ana-la atahadath alarabeya" och 3,5 timmar är en för kort tid.

Vi gick vid ca 06.15 vidare till Best Western Hotel Strand och åt en härlig frukost med 20% smäländsk rabatt - tack vare en nattreceptionist med humor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar