9 juli 2012

Ett första steg mot något bättre...!

Nu är jag tillbaka i Stockholm - det är verkligen ett under att denna IKEA väska har hållt enda fram till hemmet.

Det har varit en fantastisk vecka från morgon till kväll då jag varit på över 40 arrangemang och träffat mer än 250 personer, som jag haft många intressanta samtal med och tagit över 900 bilder.

Nu återstår det att sammanfatta Almedalsveckan 2012 i ord och bilder - här kommer bilderna.
fredag 29/6
30/6 - Förberedelsen inför söndagen.
1/7 - Junior Chamber Internationals
samtal om "Hur skapas framtidens ledarskap"
i Almedalen 2012 med Ulf Boman Kairos Future,
Eva Pethrus, Mictrosoft,
Sixten Engström fd UF företagare och student på LinnéUniversitetet,
Ida Karlberg Gidlund verksamhetsledare Rektrorsakademien
Emily Rosenqvist, moderator och projektledare JCI Almedalen 2012
Almedalen är härligt !
2/7 - Ett samtal om händelse utvecklingen i
Iran med Svenska Irankommittén. Det var tack
vare att Jytte Guteland och Per Jönsson är
så trevliga människor jag fick denna möjlighet.
Ett viktigt meddelande!
Att satsa 5 miljoner och sedan
spara miljader borde väl vara en bra "affär"?
3/7 - Jag tycker det är viktigt att
överraska och få andra att skratta
med mig som verktyg! Detta var
på Naturskyddsföreningens samtal
om miljögifter.
4/7 - Imponerande arrangemang av
Plast & Kemiföretagen med medlemsföretagen
Akzo, BASF, Borealis, Kemira, Perstorp
5/7 - samtal och frukost med teamet
på Möbelriket
6/7 - I Ullman PRs tält så lyssnade jag på
Playing for Change
7/7 - så var jag på Öresunds regionens
samtal, gruppövningar och diskussioner:
om bostäder.
8/7 - Göran Hägglund - var verkligen den
 första som gick ut och talade med oss bland
publiken efter hans tal. Stefan Löfvéns tal
i går med "hållbar frihet" - ett ord jag tycker
är viktigt och gilla!

Briggen Tre Kronor låg i Visby hamn när vi lämnade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar