2 juli 2012

Stolt Kronobergare!

Tänk om dygnet hade haft mer än 24 timmar - så är det inte ens på Almedals-veckan i Visby! ...
Men att vara stolt över de jag har arbetat med för att arrangera JCIs första event under denna vecka måste jag ta mig tid att vara stolt över. Den där goa känslan när vi har skapat något bra tillsammans, som medlemmar av ett fantastiskt nätverk - JCI - tillsammans med våra paneldeltagare: Eva Pethrus, CSR Lead på Microsoft Education; Sixten Engström, fd UF företagare på Gotland och idag student på EBS på Linnéuniversitetet; Ida Karlberg Gidlund, verksamhetsledare på Rektorsakademien;
 Ulf Broman, Partner Society & Leadership på Kairos Future och vår egen Emily Rosenqvist som modererade samtalet om "Hur skapar vi framtidens ledarskap".

Tankarna går även till Ulf Borgcrantz Partner på Ernst & Young, vilkens flyg försenades från Stockholm och därför missade oss. Tyvärr så blev Francesca Tasinazzo magsjuk och var tvungen att boka av - men vi har inte glömt dina insatser och ser fram emot NK 2012 i Stockholm den 10 - 14 oktober då du är Kongressgeneral.


Företagarna gav ut priser till riksdagsledarmöter som i sitt arbete har visat företagarfrågor är viktiga för dem: Vann gjorde Per Åsling (c) och Per Bolund (mp), hederspriset (första gången det delas ut) gick till Johnny Munkhammar (m)

När jag såg de nomminerade blev jag riktigt stolt över att vara Kronobergare. Bland dessa fanns Katarina Brännström (m) och Carina Adolfsson Elgestam (s). Att vi sedan måste ha en av de mest engagerade Landshövdingarna - Kristina Alsér - gör inte saken sämre.

Om en "liten" Smålänning som jag - så borde väl valberedningarna i bolagsstyrelserna kunna finna mycket kompetenta kvinnor också?





Samtals-gudtjänst i
Visby Domkyrka
Denna Segway, som Röda Korset
får låna under Almedalen kostar
27.000 sek.
Visby by night!


Wisby-konst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar