8 augusti 2012

4 intressanta rapporter, två böcker och en prisutdelning!

Jag har ett stort intresse av olika former av arrangemang och funderar alltid på mitt nästa.

I dag gick jag förbi FORES lokaler på Bellmansgatan och kom över:
"Företagarnas flykt - somalisk flyttning till England" av Mubarik Abdirahman, Per Brinkemo, Benny Carlsson, Abdiwahan Hussein, Philip Sandberg

"Using markets to supply ecosystem services - How to make it happen" av Scott Cole, Fanny Engkvist, Linus Hasselström, Tore Söderqvist

"Moving ahead" av Johan Gars




"Från utsatt till utmärkt område - bortom ekonomiska frizoner" av Red Andreas Bergh: Martin Ådahl, Karin Zelano, Yves Zenou, Jerker Söderlind, Evelina Wahlqvist, Andreas Johansson Heinö, Eskil Wadensjö, Antoinette Hetzler, Peter Santesson

BÖCKERNA:
"FRAMTIDEN" av Eric  Schüldt, Jonas Andersson
"Framtiden är en berättelse om vår tid. Det är en varningsskrift till alla som på ett eller annat sätt gjort datorn till en del av sin vardag".

"WikiLeaks" av Daniel Domscheit-Berg
"Jag frågade mig bara vilket som kom först: det dåliga programmet eller den dåliga publiken. Kanske måste man först göra det möjligt för publiken att kräva bättre program".

Vill du ha möjligheten att se prisutdelningen av Tällberg Foundation Leadership Award 2012. Mottagaren var Melinda Gates, Co-founder till Bill & Melinda Gates Founation.

Prispengarna gav hon till bekämpningen av polio, som nu endast finns i Pakistan, Afganistan och Nigeria, efter att ha avlägsnats från Indien. Rotary International har också arbetat med att utrota polio i över 30 år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar