13 augusti 2012

Är du bok-ad den 15 september?

För mig är böcker en viktig del - dels för att jag reser rätt mycket och då investerar min tid i att tala med medresenärer eller läser en god bok.

Ni som har följt mig vet att en av mina favoriter bland bokhandlarna är Drottninggatan Bok och Bild. En helt otrolig sak hände när jag var inne på länken ovan - det som händer rätt ofta när jag läser en bok - jag fick en aha-upplevelse.

Drottninggatan Bok- och Bild har en sommaroutlet i Gustavsbergs hamn, Tyra Lundgrens väg 19.

I går gjorde jag ett besök på DRottninggatan Bok- och Bild på Drottninggatan 9. Det fantastiska är att de både är duktiga och prisvärda. De fyra böcker jag köpte i går kostade mig -52% i förhållande till om jag hade köpt dem på Adlibris och över 70% mindre än om jag köpt dem på en "vanlig bokhandel". De "fina i kråksången" är att jag slipper vänta på Adlibris.

"Steve Jobs - en biografi" av Walter Isaacson (102 sek)

"STOCKHOLM - Stockholm Guide with maps, suggestions and experiences for young and old" av Inger Dahlberg 
(50 sek)

"Libers Lilla Europaatlas" (50 sek)

"1939 - Nedräkningen till andra världskriget" 
av Richard Overy (50 sek)


Jag ser det som att hushålla med ekonomiska resurser. 
En av det bästa gåvor jag tycker man kan få och ge är en bok! Att sprida kunskap gör oss 
förhoppningsvis mer kloka och hållbara!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar