28 augusti 2012

"Brev" från DOLE!

Efter att jag sett filmen "Big boys gone bananas" i torsdags - kontaktade jag DOLE, MAX Hamburgare, ICA, KF och Axfood.

Förvånad blir jag när jag hör att många av de berörda inte har sett filmen eller fått någon information om denna film internt.

I går fick jag detta svar från DOLE:
- Har bananarbetarna från filmen "Bananas" fått ersättningen?
- Har dokummentärs-filmaren Fredrik Gertten och hans team en ursäkt?

"Dear Mr. Pettersson, 

Thank you for contacting Dole. 

Further to your questions related to the lawsuit depicted in "Bananas!" and "Big Boys Gone Bananas", please note that all latest news, press releases, court rulings, correspondance and related contents are publicly available from the following link : 
http://www.dole.com/CompanyInformation/DBCPFacts/tabid/1260/Default.aspx 

The information is centrally available  from our corporate website which is our main worldwide site. It is also centrally updated and therefore not availble from any of our regional sites including Sweden. 

Best regards, 
Your Dole team"


När jag tittar igenom brevet så undrar jag varför inte länkar finns mellan den internationella corporate sidan och de nationella - DOLE behöver ju bara lägga upp en länk - för man vill ju ta del av dokumenten?

När jag skaffar mig en uppfattning om  dokumenten och antalet är det gediget antal. 

Får lov att säga att även företag som McDonalds, IDG och TeliaSonera är duktiga på att svara.

Jag hoppas att jag finner svaren till frågorna!

- Har bananarbetarna från filmen "Bananas" fått ersättningen?
- Har dokummentärs-filmaren Fredrik Gertten och hans team en ursäkt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar