11 augusti 2012

Det är nästan som i Småland!


Visst är det det - i dag talade jag med en grannarna som bor i något annat hur - jag varken sett eller talat med honom tidigare. Men vi talade rådjur som låg och vilade mellan våra hus ca 20.30 i kväll.

Härligt att se rådjur så länge man inte är villa ägare, men ännu har vi inte fått några "orginal-vildsvin" uppe i Stockholm.




Var ute i Vaxholm i dag och det var hur enkelt som helst att ta sig ut dit - men sedan skulle jag ta bussen ut till invigningen av Bogesunds slott och det var ju inte helt lätt. Jag trodde att jag inte kunde läsa tidtabellen - och fick fråga några äldre damer. JO, jag hade läst rätt 3 timmar mellan bussarna! Tur att jag inte visste det för då hade jag nog planerat om dagen.

Har funderat på detta hela dagen - hur kan man göra kollektivtrafiken mer flexibel vid stora arrangemang? Nu är man ju tvungen att lift för att även här ta sig fram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar