8 augusti 2012

En viktig lokal med viskande samtal!

KTHs bibliotek
Jag tror att vi tar biblioteken allt mycket för givet?
Visst kan man finna mycket på nätet - men biblioteken har något speciellt!

En äldre kollega sa en gång till mig: -"På bibliotek är alla trevliga". Jag får nog hålla med om det!

Det speciella kanske kommer av tystnade, av fokuseringen och faktiskt möjligheten till riktigt intressanta samtal. De människor som sitter där är intresserade av något: ett ämne, kunskap och nya kontakter.


- Här kan du på olika vis finna mycket kunskap från olika ämnesområden.

- Lära dig nya saker och inspireras på olika vis.

- På olika sätt utmana dig själv.

Tex så frågade jag killen som jag fick låna IPhone-laddaren av vad han läste. Han satt och läste "IOS Programming  - The Big Nerd Ranch Guide" och det visade sig att han studerade medicinteknik på KTH. - Utan vårat santal hade jag aldrig fått upp ögonen för denna bok.


Men visar vi inte vår uppskattning för biblioteken så kommer detta att försvinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar