14 augusti 2012

Folk & Fest?




Gick förbi denna skylt på vägen upp till FORES i går.

- Vilka samhällsutmaningar har vi som vi snarast måste ta
tag i?

- Hur får man fler människor engagerade?

- Vilka är de största fördelar som Sverige har lokalt, regionalt och nationellt ?

- Hur skapar vi gröna jobb?

- Hur blir vi mer hållbara?


Bay Fang, Vice Utrikesminister & Martin Ådahl, VD på FORES


















Jag är så konfunderad att vi allt för sällan ens försöker att göra tvärvetenskapliga ansatser när vi forskar - tvärvetenskapligt har det talats om sedan jag gick min grundutbildning på universitet.

Varför får Nationalekonomi så stort utrymme? Den borde alltid kombineras med experter från andra områden/fakulteter.

Vid föredraget av Mrs Fang så togs det upp att USA har minskat sina koldioxidutsläpp med - 8% sedan 2006. Det fick mig att fundera på varför det används så många start år för beräkningar av minskningarna?

Bland annat fick vi höra om ett samarbete som heter
Swedish American Green Alliance - SAGA.

Jag funderar på om utvärderingar egentligen görs av resultatet och vad sedan dessa sparas för att andra ska kunna lära sig något av detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar