24 augusti 2012

Inget är häftigare än ett spännande och bra möte!

I Almedalen 2012 så blev jag medveten om att ett arrangemang som heter Mötet2012 kommer att gå av stapeln i helgen nere i Trosa trakten. Tyvärr var arrangemanget fullt redan innan jag fick veta om att det skulle arrangeras.

Men hoppas det kommer att bli lyckat och komma fram till många konkreta saker. Positivt är att av de 74 deltagarna så är över 60% kvinnor - vilket jag tror kommer att göra att inte bara män syns och hörs.
I veckan var jag på ett seminarium med en efterföljande frågestund. I salen var ca 25% kvinnor och 75% kvinnor.

Sammansättningen var lite märklig eftersom branschen var detaljhandeln - där jag förmodar att fler kvinnor arbetar. Bland de 10 frågorna som ställdes under frågestunden var det bara en kvinna som ställde en fråga? Bland männens frågor var det inte alls alla som hade ett frågetecken i slutet av meningarna.

Bekymrad blir jag när det är så lite mångfald när det kommer till var vi kommer ifrån - har vi inte nått längre? Detta måste bli bättre i framtiden.



Hoppas att damerna gör sig hörda på mötet och att bambuser, twitter används och att något form av resultat kommer ut av detta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar