1 augusti 2012

Var får jag mest inspiration. Vad behöver en plats för att platsa?



Jag är nästan alltid på utkik efter platser jag trivs på, platser jag finner inspiration från, platser där det är en genomströmning av intressanta och annorlunda människor. Människor som kan inspirera mig till att få nya idéer. Människor som har helt andra erfarenheter och kunskaper än jag själv. Men ändå människor som kanske jag har samma värderingar och som också vill göra något åt problem som finns!


I går besökte jag Villa Vik - där Rotary International från Växjö hade möte med de fyra Rotaryklubbar som finns i området: Växjö-S:t Sigfrid RKVäxjö RKVäxjö-Tegner RKVäxjö-Öjaby RK.




Lunchens föredrag handlade om "En resa till Nordkorea" och hölls av Ulf Wade Andersson. En mycket spännande föreläsning på många sätt från en föredragshållare med 30 års erfarenheter av att göra affärer i världen.


Det var intressant att se och höra talas om Nordkorea, som är ett helt annorlunda samhälle än det svenska.


Det bästa med Rotary International är de många människor med ett stort hjärta man får möjlighet att träffa - alla de annorlunda föreläsningar som jag har fått möjlighet att lyssna till.


Nu när jag ändå var ute i Sandsbro utanför Växjö så tog jag möjligheten att besöka Toftastrands konditori, som jag har hört så mycket bra om. 


Alla mina förväntningar infriade sig!


Fredrik Härén och Teo Härén har i sin Idébok tagit upp det här med platsens betydelse och hur den varierar för olika personer - de tar upp de 4B:na; bedroom, bathroom, bus and bar. För mig personligen så är jag mest kreativ på platser och i miljöer där jag träffa människor - som tex när jag tar en fika. I bland spontant i bland planerat.


Om det är spontant så har jag alltid en bok med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar