24 augusti 2012

Var och av vad inspireras du som mest?

Har sagt det tidigare - bibliotek är fantastiska platser. Dels är det spännande och intressanta människor som går dit - de är ofta nyfikena, har specialintressen och kan man få dem att berätta så är det spännande att lyssna. Dels så är det en mycket lugn plats där det finns stora möjligheter att hämta kraft och fokusera.













En annan plats jag gillar är caféer - särskilt
Café 60, Gusto och Öhrs Lantcaf´e - där det finns stora möjligheter att träffa människor som ofta inte har det så bråttom och som om jag har tur vill dela med sig av någon historia till mig.

Träffade ett par i dag som skulle åka till Libanon i morgon för att vara med på killens kusins bröllop - en resa på 11 dagar i ett land där oroligheterna från Syrien har spridit sig till.



Den sista platsen jag gillar är museer - några favoriter för tillfället är Nordiska museet, Skansen och Tekniska museet. Även här är besökare per automatik verkar det trevliga, vänliga och nyfikna.

Gemensamt för alla tre platserna är att det är högt i tak - att det händer aktiviteter, som jag antingen kan välja att vara med i eller välja att bara observera - lite som livet är i övrigt. Livet är egentligen fylda av val!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar