3 september 2012

3 företeelser som inspirerar mig!



Jag har aldrig varit på Sweden Social Web Camp, SSWC - men fick i går tillgång till den dokumentär som har gjorts under årets arrangemang som gick av stapeln i Blekinge. Blev riktigt imponerad av att de hyrt ett tåg, att människorna verkade vara mycket engagerade och att det var riktigt välorganiserat samtidigt med stort inslag av flexibilitet. Detta var fjärde året Kristin Heinonen och Tomas Wennström arrangerar SSWC. Kanske finns det möjlighet för mig att komma dit nästa år?












Möbelriksdagen går av stapeln varje år i mellandagarna i den lilla staden Lammhult - Möbelriket! Ett helt fantastiskt arrangemang som lockar människor från hela världen på plats var det 400 deltagare - och på nätet tusentals. 2013 kommer Möbelriksdagen att vara den 4 januari i Lammhult. Det är helt enkelt här du ska vara om du vill vara med och påverka möbler och design - Johan Sjöberg och Anders Wisth har byggt något fantastiskt som de utvecklar år från år med sitt fantastiska team!








Världshandelsdagen hålls varje år! Den arrangerades i år av Stockholms Handelskammare, ICC och Swedbank. Kronprinsessan Victoria delade ut priser till årets 3 pristagare - samt många duktiga talare talade om hur situationen och villkoren för handel ser ut.



Naturligtvis så ligger mig Almedalen, Rotary International och Junior Chamber International mig nära mitt hjärta också!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar