19 september 2012

Början på något stort?

När jag började den första A-kursen på universitetet så trodde jag att jag visste det mesta. När jag läste B-kursen så började jag att tveka. När jag fortsatte med C-kursen så visste jag att jag inte visste allt. När jag examinerats på D-nivå visste jag att det fanns mycket mer att lära och utforska.

I dag är varje möte en källa till kunskap och erfarenheter, som jag kan få tillgång till genom att ställa frågor och lyssna.

Att starta med att klargöra vilka värderingar som eventuella partners och nya team-medlemmar har är viktigt för att skapa starka team och våga rekrytera människor som är duktigare än mig själv,

Jag tror att nycklarna till kunskap ligger i nyfikenhet, att resultat skapas av team och att innovationer föds när kunskaper, erfarenheter och färdigheter från olika vetenskapliga discipliner får mötas - det som ibland kallas tvärvetenskap..

Vad tror du? Vad vill du? Vad krävs för att du ska nå dit?
Denna blomma blommade den
18 september i Kungsträdgården i Stockholm
- visst är det fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar