26 september 2012

Har du gått utbildningen?

I morse fick jag kolla vilket datum det var - är det 1:a april? Jag läser på "Nu ska SL lära oss gå i spärrar" - är det rubriksättarna som har haft kul?!
Jag skyndar mig att bläddra till sidan fyra. Där jag möts av rubriken "SL: Spärrarna är inte farliga - resenärerna gör fel". Nä - det förstås -att jag inte tänkte på det SL har väl aldrig gjort något fel!

Men att köpa spärrar som resenärer behöver utbildning för att kunna passera säkert förundrar mig en del. - Jag anmäler mig att gå den första utbildningen - för idag så tåg spärren nästan min hälsena!
Ett tips till SL och MTR är att ni se till spärrvakterna gör avvikelserapport när det sitter vid sina spärrar - jag har när jag sett personer träffats av spärrarna eller delat på familjer osv uppmanat spärrvakterna att skriva ner detta och rapporterat - men är mycket tveksam att detta sker? De tycker att jag ska ringa SL Kundservice och de har jag inte gjort - tyvärr för SL och MTR - för nu kar ni ett gigantiskt mörker tal. Fråga era 700.000 resenärer hur många gånger de har drabbats. Inga 123 fall skulle jag vilja påstå! Eftersom nu verkligen visa ert ointresse och det är ju ändå intet fel på spärrarna eller på SL och MTR - med den attityden och företagskulturen så får ni aldrig veta vad som händer eftersom vi som blir blandade inte tas på allvar.

"Vid ett möte i landstingets trafiknämnd i går kväll redovisade han de åtgärder som hittills vidtagits, och vilka som planeras efter kritiken mot att resenärerna skadas av de nya glasspärrarna. Den kanske viktigaste är att förklara för resenärerna hur spärrarna fungerar och hur de ska passera." Jag undrar verkligen om SL någonsin frågar oss resenärer när de gör förändringar. De är i mina ögon en organisation som lider av att inte lyssna - jag har upplevt det själv som kund, hört andra kunder och leverantörer till SL som ger uttryck för samma behandling. Hur det kommer sig får ni fråga styrelseordförande och VD. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar