30 september 2012

SL/MTR - ni slutar aldrig att förvåna!

Var på väg hem med linje 19 i kväll mot Hagsätra. När vi når fram till stationen - så säger tågföraren - "Tåget tas ur trafik" -??? Detta fick upprepas några gånger eftersom ingen på t-banan visste detta?

När vi kommer ut från vagnen råder det total förvirring och då går föraren längs med tåget - inte helt bra med ett par hundra resenärer som inte har en aning om vad som har hänt. Att ta sig längs tåget måste allt ha tagit ett tag och var nog inte helt säkert ur arbetsmiljösynpunkt.


Vi efter ett tag informerade att vi antingen skulle byta till perrong 2 eller gå upp och ta ersättningsbussarna.

Jag gick först ner till spåren men på alla skyltar stod det Alvik och Hässenby - det finns ingenstans det står perrongnummer. Ingen personal att fråga?

Jag går upp för att leta efter ersättningsbussar - men där linje 19s ersättningsbussar stod i höstas fanns bara två personer. Jag gick dit det fanns flest  människor, men alla var lika förvirrade som jag och ingen MTR-personal att fråga.

No´t in a good MOOD! Går ner till spärrarna och där var de definitivt inte informerade. Gå runt lite och finner personal från MTR - nu visar det sig att det tar 40 minuter att få fram ersättningsbussarna - men att ett tåg ska komma in på "perrong 2" (hur ska vi resenärer veta var perrong 2 är?). Det har nu kommit in fyra tåg som lämnat av resenärer lika förvirrade som oss andra.

Nu kommer det ett tåg som jag lyckades att trycka mig in på. - Nu kör vi vidare mot Hagsätra och får se hur långt vi kommer" - var det första vi fick höra från tågföraren.


Men ingen vet varför SL/MTR bara kan köra på ett spår - var det löv på rälsen eller var det ett tåg som inte hade servats tillräckligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar