4 september 2012

Varför är bibliotek så viktiga!

Varför är då biblioteket så viktigt? Förutom att tätheten av trevliga och hänsynstagande människor är stor så - har man stora möjligheter att komma hit och bli överraskad.

"Att få hålla i en bok - ge sig själv möjligheten - att falla handlöst i mellan deras sidor och att sedan bli uppfångad av den kunskap eller spänning som skapats av dennes författare kan var något som sätter spår in i framtiden."

Nu är det ju så att också biblioteken har moderniserats med ljud och e-böcker! Har du missat det så borde du ta och göra ett besök i ett bibliotek nära dig!

Jag har träffat många som under sin skoltid flydde till biblioteket för att fly undan sina mobbare eller som läste sina läxor där för att de inte hade någon studie-ror. Av denna och många fler anledningar tycker jag att ALLA skolor ska följa Skollagen och ha bibliotek.
Från Skolverket hittar jag följande: "Den nya skollagen, som träder i kraft 2011, slår fast att alla elever ska ha tillgång till skolbibliotek."

Är det så överallt - har alla skolor skolbibliotek?


Två tips från Stockholms Stadsbibliotek, Sveavägen 73:

4/9 "Hur lyckas jag med mitt företag - möt Granits grundare!",
Plats: Rotundan, kl. 18.30-20.00

5/9 "Marknadsföring med Storytelling"
Plats: Entré. kl. 18.30-20.00


När var du här senasT?



Citatet i början av inlägget är inte av denna
ordkonstnär utan av en kille som hade lite tuft
med svenskan när han var lite - dvs undertecknad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar