26 oktober 2012

Att åka med SL kostar pengar!

I morse skulle jag till morgonmöte med Rotary Business Network Bålsta. Det innebär att jag ska vara senast i Barkarby klockan 07.00. Nu var det så att pendeln till Märsta hade haft vagnfel på morgonkvisten så att två pendeltåg väller in tätt följda av varandra.

När jag sedan via högtalarna få höra att de har 30 minuters förseningar - hur är det möjligt när man har 15 minuters trafik? Det kan jag inte förstår. Det kan ju bara vara viktigt för den egna personalen? För mig är det viktigaste att veta när nästa tåg som kör till min destination kommer.

Sedan ropar de i högtalarna ut att de haft vagnfel på Märstapendeln och att tåg finns vid Karlberg och T-centralen - men ack där var inget tåg. Det vore ju bra om information och verklighet stämmer överens
(tid 06:27)! Det positiva var att jag började tala med en medresenär om den undermåliga informationen. Jag kom i tid till mötet!

När jag sedan ska ta mig mellan Barkarby och Sundbyberg - 11:46 för att besöka Rotary Sundbybergs lunch så säger man i högtalarna att "pendeln till Västerhaninge har ställts i pga vagnbrist. När jag tar upp detta med den nästkommande pendelns personal från Stockholms tåg så berätta en MTR Stockholmsanställd att detta berodde på en reparation av banan på Sundbybergsstation och ingen vagnbrist. Jag blir inte riktigt klok på hur ni informerar oss resenärer?

Jag vet inte hur många gånger jag valt att inte utnyttja resegarantin för att den vid andra tillfällen aldrig har betalats ut till mig. Hur många taxi finns lediga i Barkarby vid lunch tid? Tror inte de är så många! Konsekvensen var att jag kom sent till min Rotary lunch. 

Detta strul kostar inte bara pengar utan även påverkar det mitt anseende!


1 kommentar:

  1. Nu på morgonen ringde Stockholmstågs VD, Kjell Fernström mig - vi hade ett mycket konstruktivt samtal! Tack Kjell!

    SvaraRadera