20 oktober 2012

Att gömma nyckel 2.0!


I torsdags kväll kom jag hem strax innan klockan 22.00 - MEN var är nycklarna???

Jag häller ut allt från mina väskor - men de finns ingenstans att finna. Det blir att åka till Café 60 - där jag har varit sist. Ett himla letande - men de finns ingenstanns

Men nu har klockan blivit långt över 23.30 - så jag väljer mig att ta mig till Matrix för natt-gibba. Det skulle visa sig bli en riktig kamp - mot tröttheten.Det blir bara en 15 - 30 minuter sömn denna natt.  När klockan har blivit över 08.00 så kollar jag med dagpersonalen på Matrix om de sett mina nycklar. Jag ringer till de platser jag var på under torsdagen - Världsnaturfonden WWF, SO Stockholm och Stadsbiblioteket.


Att vara inaktiv och inte göra något är inget alternativ -utan jag går bort mot Stadsbiblioteket - men inte heller här finns några nycklar.
Då blir det att ta sig till SLs Hittegods på Klara Östra kyrkogata 6. Jag är totalt lösnings och förbättringsfokuserad i lägen som dessa.

Men att det ens skulle gå att få tag i något man har tappat bort i kollektivtrafiken under en vecka verkar vara inget som man skulle kunna räkna med! SLs Hittegodsservice skulle enligt uppgifter från personal redan i dag med denna service nivå kosta 93 miljoner sek.

Jag får ett nummer till SL Kundtjänst / Go excellent 08-600 1000. Jag  ringer och förklara mitt resmönster under torsdagen - kundtjänstpersonalen ringer till t-banegarragen på grön- och rödlinje, medan jag får nummer till bussgaraget för buss 503.

Tro det eller ej men att exakt kunna beskriva sina nycklar på ett sätt så att andra förstår - men några kännetecken har jag i alla fall. Så det verkar som bussgaraget på Enköpingsgatan 77 har en nyckelknippa som kan vara mina? Få veta att jag kan ta buss 157 dit från Spånga. Men väl vid busshållplatsen visar det sig att buss 157 inte går mellan kl 09.09 och 15.35. En god vän hjälper mig att köra mig ut dit ut till bussgaraget.

Väl där ute så undrar jag om de som kör eller arbeta för ett bussbolag åker buss? För varför skulle jag ta buss 157? Den gick ju inte och de fanns många andra sett att ta sig dit kollektivt?

Här visa det att ett bussbolag som heter Arriva, som visst ska vara tyskt? Hur många entreprenörer finns det i Stockholms trafiken?

När jag kommer in på kontoret så tar de fram en låda med som verkar ha en hel del nyckelknippor - efter tredje knippan är det min - HURRA! "De brukar ligga här ute i en vecka!" får jag veta när jag talar med personalen.

Efter att ha gått igenom detta förstår jag att de måste ta fram ett nytt system och nya rutiner för vad skulle mina nycklar göra på Enköpingsgatan i Sundbyberg i en vecka?

Vill tacka tjejen på Go Excellent, som gav mig telefonnummret till bussgaraget - så att jag fick tillbaka mina nycklar mindre än ett dygn efter de hade tappats och mindre än 12 timmar sedan jag upptäckt det.


"Fågel, fisk eller mitt i mellan, i en radie av 1 mil"








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar