18 oktober 2012

Do you want a Classmate?

I dag fick jag möjligheten att gå på "Growth and Innovation" med Entreprenörs Forum. Håll i hatten - den kostar 601 sek på www.adlibris.se. Den sägs vara skriven lite klurigt - men då är det ju bara en större utmaning att läsa den. Vad jag hoppas av den nya forsknings och innovationspropositionen är att förståelsen för sambandet "F&U, innovation och tillväxt" är sälj! Jag skulle vilja se minst 5 professorer i försäljning - om det talas om entreprenörskap så ska det finnas kurser som heter försäljning, handlar om sälj och där man får applicera försäljning. Annars handlar det bara om marknadsföring.

Att företagande skulle handla främst om skatter tror jag är en missuppfattning - som Svenskt Näringsliv verkar driva rätt kraftigt nu - då är risken stor att ni blir ett särintresse. Jag tror att entreprenörer främst har andra drivkrafter och bör hålla nere alla kostnader. Viktigt att lyfta fram hela värdekedjan och lyfta fram hela teamet med uppfinnare med flera!


Vi får allt se till att hållbarhet för en plats i ekvationen med F&U, innnovation och tillväxt om detta ska vara en del av lösningen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar