29 oktober 2012

För vem blir det bättre?



För att kunna använda dessa scannrar måste du ha ICA-kort osv. Om du inte ha det blir det svårare.

Som jag skrev i går - var försiktig! Vissa erbjudanden gäller bara när man använder scanning. Gör du det inte kan det bli betydligt dyrare.

Vad händer om du av misstag missar att slå in en vara - blir det snattning då? Om du av misstag slår in dubletter får du skylla dig själv då?

Tycker det ska vara enkelt och klart. Vad görs med informationen?

Vem tjänar på dessa nya system?





2 kommentarer:

  1. Nu tycker jag du är lite retro Peter. Visst kan man diskutera vems nyttan är, men tycker jag du ska sätta det i ett större perspektiv.
    Dessa scannrar började jag använda redan för 7-8 år sedan. Då inte i Sthlms-området, utan då i de områden du kommer från.

    Vad är alternativet enligt din mening? Gå tillbaka till enbart kontanter och ingen form av trohetsbonus för kunder?

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den mänskliga kontakten med kassören/kassörskan - jag ogillar att jag måste ha medlemskort hos alla kedjor jag handlar hos. Jag ogillar att erbjudande knyts till att jag använder scannern. Vad händer om jag missar att slå in en vara? Blir jag "snattare" då?

    Om du väljer samma kedja och butik och bara snabbhet gäller - om det inte finns en kö till scanner-kassorna så kan det vara bra. Ännu bättre är ju att göra inköpet från datorn och få det hemkört. Tar jag mig väl dit vill jag få kontakt med människor - är det trevliga där jag handlar så kommer jag tillbaka.

    SvaraRadera