10 oktober 2012

I det lilla - vad innebär det i det stora!

Det är inte helt lätt att förstå hur vi ska få ihop ekvationen? Tror jag att vi lever hållbart i dag - att vi kan fortsätta på samma sätt som vi har gjort tidigare? Att vi tex kan kalla människor för saker som gick bra på 50- och 60-talet? Att vi kan lägga gifttunnor ute i naturen eller sänka dem i sjön? MEN - det gör vi väl inte - jo i de värsta fall gör vi det eller beter vi oss som vi gör det.

I går träffade jag en sann "optimist", som försvarade allt från oljasand - "The True cost of Oil" av Garth Lenz TEDxVictoria -till att förneka resursbriser. Lite sorgligt - men han är ju i alla fall öppen med det även då han snackar! Men vissa av oss säger något och gör något annat!

I dag så ska jag på:
"Hur löser vi trängsel på Stockholms gator" hos Stockholms handelskammare

09.00-18.00 så sänder Göteborg Posten - TEDxGöteborg "Beyond Borders"

"Ministermöte hos FORES: Framtidens arbetskraftsinvandring i Kanada och Sverige" hos FORES

"Nördcafé om spelkonsolen Oriboo" med Jin MoenTekniska museet. Du vet väl att Tekniska museet har fri entré från kl 17.00 på onsdagar.

"Hur hållbar är du min lille vän" - sa en äldre man i 90-års åldern, som hade en otrolig törst efter kunskap under "Omställningsdagarna" - han har fått mig att fundera en hel del!

Är det Greenpeace och planka.nu, som tänker utanför min box? och är inne på ett rätt spår?

"Det är meningslöst att sukta efter mer tid om du redan slösar bort det mesta av den du har" 
av James Allen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar