3 oktober 2012

Tänk dig 30 barnvagnar - jag hade aldrig sett så många!


I dag skulle jag gå på något som jag aldrig var varit på tidigare - på Science café. Detta är ett tillfälle då forskare möter allmänheten.

Salen var full med 60 vuxna och ett 40-tal små barn. På scenen så fanns moderatorn Andreas från arrangörerna Medveten Konsumtion. Professor Annika Hanberg och Marika Berglund från Institutionen för miljömedicinKarolinska Institutet och Ulrika Dahl som är ansvarig för kemikalier på Naturskyddsföreningen.

När Andreas började att tala i mikrofonen så började den "första lille stjärnan" att skrika - sedan var det som ett smatterband. Då var jag glad att jag har lätt att koncentrera mig och fokusera. Bland de vuxna var vi mindre än 10% män och jag kan lova att under seminariets gång, som hade temat "förgiftar vi våra barn" - så var det otroligt många frågor - ett 50-tal under de två timmarna.
I publiken fanns experter på leksaker och barnmat.

Detta var en upplevelse jag absolut inte hade velat vara utan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar