12 oktober 2012

Två svåra val!, som endast kan bli ett.

... eller ganska lätt för mig! Jag var på Den Stora Innovationsdagen i dag och på Starta Eget mässan ute på Stockholms mässan i Älvsjö.

En fantastisk mässa med ett stort antal inspirerande och trevliga människor tex startades dagen kl 11.30 med att Håkan Lans invigde dagen. Att möta Peter Watz och hans koncept Book Yourself Solid - Bli fullbokad. Har du tid på fredag eller lördag och är intresserad av att Starta eget - Besök mässan!

Jag kom också i kontakt med forskningen som Per Frankelius och Charlotte Norrman har skrivit en rapport om ""Innovation för Regional Tillväxt - Ett nionde innovationskontor kan vara lösningen!"

Jag träffade också Kristian Mossberg som bland annat varit med och grundat hitta.se och nu också grundat "One More Smile!"

Mitt val under två dagar kommer att vara Junior Chamber International National Kongress 2012 med temat: "Future Leadership" - föreläsningar och workshops av 16 experter kommer att hållas inom områdena - kompetensutveckling, säljande kulturer, story telling, värdegrunds arbete, volontär arbete, rekrytering, att arbeta in globala team mm. Verktyg som du kommer behöva utveckla eller rekrytera för att din organisation eller ska kunna vara med och konkurrera på en snabbt föränderlig marknad.



Du har ett ansvar för din egen kompetensutveckling både som anställd, företagare och ledare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar