13 oktober 2012

Var finns förebilderna?

En bra morgon startar naturligt vis med att jag vaknar på rätt sida - min favorit är högersidan :) Det är också den sida jag somnar på med ett hopp om en ny spännande dag att vakna till.

Men sen börjar gärna dagen med en kopp kaffe - i bland supportad av mitt mobila team.

I dag var det dagen D - i JCI Stockholm har de investerat mycket av sin vakna fritid i detta projekt. Som senator no. 70908 - var det en självklarhet att ställa upp när det bad mig om stöd med att sy ihop ett program.

Att arrangera en kongress är ett otroligt omfattande projekt som JCI har hållt på med i över 50 år och mellan 100 - 150 kongresser och 1000-tals projekt. När du arbetar tillsammans så lär vi känna varandra - du bygger upp ett nätverk av osynliga tankar och kit, som skapar förtroende. Kunskap och erfarenheter byggs upp och förs vidare genom överlämningar men också genom alumni och senatorskap.

I april dog en av våra grundare Rune Hagbart - han fick vara med i JCI i 59 år. Jag glömmer aldrig när han tog med mig till Sällskapet och bjöd på lunch - när jag hade blivit Lokal President i JCI Stockholm 2008.
En dag som denna - när vi har nått halvtid av en kunskapsintensiv, inspirerande National kongress - så går mina tankar till alla de medlemmar som lagt ner sin själ i att detta skulle bli ett mycket bra arrangemang - då minns jag även Runes stödjande, kloka ord om hans arrangemang i arbetet med att bygga denna förening!

Vägen är inte rak - den är krokig och lärorik! Här finns förebilderna! Jag är stolt av att tillhöra Junior Chamber Internationals gemenskap!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar