18 november 2012

Hjälplösa, turister och 6-åringar, får inte åka med bussen!


I går kväll åkte jag buss 2 mot Sofia på Söder i Stockholm vid 19.00. När jag stiger på så har jag problem med kortet och vid tredje försöket blir det godkänt. När en turist stiger på så funkar det inte och han får stiga av. Han säger att det ska gälla till i dag. Vilken upplevelse får han av sin Stockholmsresa? - Jag undrar hur jag själv hade reagerat i ett annat land?
Vad säger SL, Keolis, MTR Stockholm, Nobina, Arriva om detta? Vad gör vi för att ge turister och affärsresenärer en god upplevelse?

Sedan läser jag om den 6-åriga killen och hans syster, som är 11 år. Att det inte får åka med för att de inte har någon giltig biljett. Jag är lite tveksam att barn i deras åldersgrupp ska åka själva, men då måste man som trafikbolag ta ett större ansvar och ha en sådan policy. Att Skånetrafiken nu slänger av dem tycker jag är förkastligt. En Chaufför skulle inte behöva göra dessa typer av bedömningar hos Arriva?

Var är vi påväg?


Källa: Aftonbladet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar