8 november 2012

I bland är det bra att utmana mig själv!

Det är så lätt att göra så man altid har gjort! - Det kan man nu. det känns tryggt och det känns som det tar minst tid.

Fick frågan om jag ville kandidera till sekreterare (det har jag aldrig varit i någon förening förr) i Stockholm-Spånga Rotaryklubb.

Jag har funderat på vad jag skulle göra om jag fick frågan. Jag har aldrig varit sekreterare - mycket för att jag har varit lite avvisande till denna roll pga jag är rädd att det blir fel tror jag och har intalat mig att jag inte tycker det är kul.

MEN nu beslutade jag göra annorlunda och våga! Jag skriver ju ändå alltid vad som sägs på möten - jag är duktig och snabb på detta. Jag kom fram till att jag kommer att bli en bra sekreterare.

Så nu får vi se om jag blir vald - för nu har jag fått frågan och sagt jag till att kandidera till posten som sekreterare.


Ett sätt att utvecklar är ju att göra något nytt!

"Det är meningslöst att sukta efter mer tid om du redan slösar bort det mesta av den du har." 
av James Allen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar