9 november 2012

Inspiration och arbetsmiljö!


Kelvin Andersson var Key Note Speaker på gårdagens seminarium
men han höll föreläsningen via länk, vilket var uppfriskande att
han använder tekniken, som vi alla talar om.
I dag startade jag dagen på Allmänna kontoretArkitektmuseet och det hade verkligen blivit fler ett 30-tal personer rörde sig i lokalerna. SVD var där och intervjuade initiativtagarna.

Kulturhusets Studio 3 så arrangerade WWF ett arrangemang om hur våran konsumtion påverkar utsläppen.

En fråga som dök upp i mitt huvud var - "Hur hållbart tror du att du lever min lille vän?"
I seminarieserien: "Vägval för klimaträttvisa" utgiven av SEI, Stockholm Environmental Institute. Jag läste denna i kväll - vilket fick mig att fundera en del: på våra utsläpp i Sverige, 2004-2005. I Sverige släpper vi ut 7.36 kg/capita och i Stockholm 2.91 kg/capita. Räknar vi med vår egen konsumtion ligger vi på 15.6 kg/capita, vilket knappast är imponerande - men tyvärr är närmare sanningen och det som vi borde försöka minska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar