4 november 2012

Public Service - när jag får bestämma!



Nu  har jag varit nere i Småland i 3 dagar och studerat TV-utbudet på SVT1, SVT2, TV4 och TV6.

Eftersom det är min mor som har total beslutanderätt när det gäller fjärrkontrollen har jag sett en del program som jag inte hade valt att se om jag hade fått beställa själv. Jag säger bara - vad har alla dessa mat-, trädgårds-, frågesport-, "reality shower".

Valet är ju att välja en annan kanal, stänga av eller att gå och läsa en bok!

Mina topp 5 program är:
1) Uppdrag granskning
2) Debatt
3) Agenda
4) Hübinette
5)  Skavland

Gomorron Sverige, Rapport och Aktuellt är så överlägsna att man tycker att TV4, TV3, Kanal 5, Kanal 6 osv skulle kunna producera något. När såg du en bra dokummentär utanför SVT senast?

Kan du toppa denna lista med program från annat än Public Service?

Viktigt att Sverige få behålla en Public Service, som är utbildande, underhållande och utvecklande! Se SOU 2012:50 Nya villkor för public service - vad innebär den! Säg vad du tycker innan det är för sent!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar