16 december 2012

Allt snabbare steg mot framtiden - 2013

I dag tog jag och styrde mina lätt nedblötta kängor mot Press stop!

Jag gick dit för att se om det kommit något nytt nummer av Good News Magazine och Miss World Magazine.

Väl där fick jag veta att Miss World Magazine inte klarade att ge ut mer än två nummer, vilket jag tycker var synd. För den fokuserade på människor som går utanför ramarna - de ovanliga.

Eftersom de har så trevlig personal så blev det så att jag köpte:
* Bloomberg Markets Magazine (för första gången) pga artiklar om "The World´s Richest People" and "The Nonprofit Charade"

* The WIRED UK Edition pga artiklar "The WIRED World in 2013", "Richard Branson on Saving the Oceans", "James Dyson on Lean Engineering for Success", "Rory Sutherland on The New Rules of Economics", " Anne-Marie Slaughter on Government as Platform" and "Ideas to future-proof Yourself and Your Business".

* The Economist pga artiklar som "The World in 2013", "Melinda Gates - Saving newborn lives", "Dominic Barton - Jobs for the young", " Nassim Taleb - Four rules for finance" and " Ngozi Okonjo-Iweala - Africa rising".

Nu har vi snart nått slutet på 2012. Hur har det varit? Vad har jag åstadkommit? Hur vill jag att 2013 ska bli? Nu börjar arbetet med att ta avstamp i det genomförda för att forma de nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar