28 december 2012

"Di aderton - ambassadörerna!"

Kronoberg är ett fantastiskt län som jag är oerhört stolt att komma i från.

Kristina Alsér är vår fantastiskt bra Landshövding och samarbete och inititivrikedom är en självklarhet som jag har fått lära mig av.

Ett antal nätverk finns och spindeln i nätet är Thomas Karlsson, Näringslivschef på Växjö Kommun. Han har ett fantastiskt nätverk och är alltid lika nyfiken, intresserad och lösningsfokuserad. I hans team finns 10 andra medarbetare. De driver också ett antal nätverk i "Expansiva Växjö" )med den svåraste och häftigaste stavningen). Europas Grönaste Stad blev man utsedd av genom BBC.

Växjö har också flest caféer, pizzerior och frisörer i Europa per invånare. (håller du inte med hör gärna av dig).

Ingenting är omöjligt är något som jag smittas av när jag befinner mig i Växjö - en trevlig atmosfär med andra ord!


Växjö har också 18 officiella ambassadörer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar