19 december 2012

En annorlunda och trevlig upplevelse!

Jag fick i dag möjligheten att gå på Innovativ kulturs glögg-fest. Jag har aldrig varit på eller hört talas om deras verksamhet tills Lunkan tipsade mig om detta, vilket jag är ytterst tacksam för.

De sitter i fantastiska lokaler från VärldsutställningenDjurgården. Förutom Lunkan så var det bara nya bekantskaper, vilket var trevligt det också.

Vi fick berättas för oss om två projekt som Innovativ kultur stöder. Ett var ett luktprojekt som görs i Brunkebergstunneln och ett annat var hur extas kan framkallas med en hjälm och hur extas kan åskådliggöras genom dans. Jag kan lova er att min hjärna gick i högvarv när jag hörde dessa projekt beskrivas och när de berättar var de har fått sin inspiration från.

Lunkan är förutom en otrolig nätverkare och innovationscoach - manager för ett death metal band. Träffade också två kvinnliga death metal managers och en visskrivare och hans manager.

Utanför Kulturhuset visas världens längsta film som är 37 dagar dvs så lång tid det tar för en stegräknare till Clas Ohlson att nå från Kina till Sverige med båt. De åker med ett container fartyg.

Jag tror att man lär sig mer om man vågar träffa nya människor i miljöer, som man inte bruka vara i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar