24 december 2012

Jag har funderat, och funderat och funderat ...

... och kanske kommit på en lösning ? Så här efter mer än 40 år.

Tomtar - visst finns dom!

I dag så satt jag och kollade på Adventskalendern med min brorsdotter, som trots sina 5 år out-smartar mig på en rad områden. Den unga damen - tänker utanför boxen.

Hon fick mig och fundera en del på julklapps-utdelning och logistik (något som inte Adlibris inte fixar). Tomten kan man nog saga är chef och ledare för ett stort årligt återkommande projekt vi kallar julen. Hur får han då ut alla dessa paket?

Som den duktiga och erfarna ledare han är så är han naturligtvis duktig på att delegera och det har visat sig genom årets lopp har han lyckats skrapa ihop ett helt gäng av volontärer. Vi känner dem ofta som grannar eller tidningsköpande släktingar av olika kön och åldrar. Men han har en otrolig förmåga att få arbetet gjort!

Heja Tomten - årets projektledare 2013, årets chef 2013 ... kanske till och med svensk hjälte 2013 i medmänsklighet!

Det ar teamet bakom varje ledare, projektledare och chef som också bör hyllas och det gör de bästa!

Tack Tomten, nissarna, tomtemor, renarna mfl.

... vilket en 5-åring förstå på sitt eget lilla vis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar