12 januari 2013

Bryr du dig? - I mitt hus där jag bor ...

Har fått inspiration från att ha varit nere i Småland över julen. Där jag dagligen läste Smålandsposten (SMP). Jag är verkligen intresserad av vad som händer i Växjö, Alvesta, Älmhult, Lessebo, Tingsryd,  Sverige, EU och världen.

Jag köpte också Dagens Industri hur ofta det nu gick, men tidningen var så tunn både fysiskt, svår att finna och innehållsmässigt, Varför blir DI sämre än SMP under helger?

Nu när jag kommer upp till Stockholm inser jag att jag borde läsa mer om det lokala - det är viktigt känner jag! Så fram med Söderort Bandhagen, Årsta, Enskede, Högdalen.
Tidningen Årsta/Enskede.

Vad händer där du bor - mikrolokalt - inte så långt från Rågsved!

Frågan är om det inte ger mer att läsa dessa gratistidningar än Metro, Aftonbladet och Expressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar