31 januari 2013

Dax att sluta gnälla och involvera sig i stället!

Därför är public service viktigt för mig!

 I morse var jag och lyssnade på Eva Hamilton, som är VD för Sveriges Television.

"Hon presenterar sin syn på public service i en tid när möjligheterna att ladda ner film och program via nätet ökar dramatiskt, när priset för sändningsrättigheterna för stora idrottsevenemang når rekordnivåer och nöjesprogrammen brer ut sig alltmer i konkurrentkanalerna."

Jag tycker personligen att public service är otroligt viktigt - de tar upp viktiga samhällsfrågor, det ger mig kunskap och inspiration.

Vilka är de fem bästa programmen som du tycker finns på reklamfinansierade kanaler, som TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, TV10 osv. Tycker du att de är bättre än de som finns i public service?

Mina favoriter är Idiot på resa, Aktuellt/Rapport, Agenda, Uppdrag granskning, Min sanning
... men jag skulle också kunna säga Debatt, Vetenskapens Värld, Dokumment Utifrån, Korrespondenterna, Dox, Skavlan, På Spåret, SVT Forum.

Nu har jag ju inte tid att se allt detta men när jag år tid så har jag alltid - SVPlay och kan välja var, vad och när jag vill se detta. Nu kommer SVT kommer att få nytt sändningstillstånd och det är viktigt att du tar aktiv det i dess utformande!

TV4s målgrupp är mellan 12-59 år, TV3 mellan 12-49 år och Kanal 5 mellan 12-45 år. Medan SVT vänder sig till alla. Så jag borde vara ´med i målgruppen, men ytterst sällan tittar jag på dessa kanaler

Vi kommer under Melodifestivalen att bli överraskade i samma kaliber som teckentolkaren under föra årets melodifestival.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar