26 januari 2013

Det hänger på dig!

Efter 13.30 den 23 januari blev denna skräp för den som hade
fått den - då ska den inte ligga på marken!

Denna pall stod utanför IF Metall entré i
onsdags, men tyvärr också i fredag.
Nu skräpar den ner Stockholm

När blir något skräp? Kanske beror det vem som tittar på det? I bland så kan ett konstverk i någons ögon se ut som skräp i andras, tex Nimis av Lars Wilks. På något vis ligger det i betraktarens ögon.

Saker har olika användningsområde och det gäller allt att en förpackning hamnar där den ska efter användning. Tycker att det är så synd med allt detta herre-lösa papper, Big bags och pallar som man ser var hellst man går på Stockholms gator.

Det hemska är att det börjar med dig! - DU måste ta ditt ansvar, vilket jag hoppas att du gör. Stockholm skulle bli så mycket vackrare.

Tänk om vi skulle hjälpas åt? Nu till våren - när träden slår ut i Kungsträdgården, tänk om du , jag, Max Hamburgare och Mc Donalds, Kungsträdgården Park och Evenemang, Stockholms handelskammare skulle göra en insats så att Kungsträdgården är utan skräp när vi sitter där och njuter av vår solen?
 Talade med min far som arbetat med logistik under hela min uppväxt. Han berättar att SJ tidigare ägde alla trä-pallar och att det fanns en pant för dessa. Nu är det ofta företag som äger dessa. Pallen ni ser ovan ägs av Ericsson AB och den står utanför IF Metall på Olof Palmesgatan - jag pallar inte att se den där mer - utan tycker att Ericsson ska hämta sin pall!

Eftersom jag vet att Ericsson AB har omvärldsbevakning så kommer jag inom den närmaste dagarna att gå förbi om den är borttagen. Annas får de väl kontakta Stockholms stad för att ha tillstånd att ha den där och betala för detta som alla caféer?

Var nu snälla och gör vår stad vacker och skräpfri - detta gäller även Ericsson AB. Vi har ju annat att gå igenom på bolagsstämman än sådant här - eller?

Stockholm har blivit kallt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar