24 januari 2013

Vill du göra affärer!



För några dagar sedan var jag en vän på Söder och gick på Bondegatan. Vi gick in i ett antikvariat för att hon letade efter en bok och jag frågade på priset på en. Tack vare att innehavaren var en duktig affärsman och fick mig att köpa en bok genom att förhandla med mig om priset. Tillsammans med att han hade ordning och reda, visste vad han hade, och var intresserad av att sälja - så blev det inte bara en bok utan fem böcker.

Det roliga med honom var hans genuina intresse för böcker, hans kunskap och service.

Vad fler kan lära av honom:
1) Var intresserad och ge kunden service direkt om kunden vill ha det.
2) Se till att kunden köper - var beredd att förhandla och se till att ha möjligheten att ha det!
3) Fråga om kunden letar efter någonting mer. Han lyckades att få mig att vilja köpa för +800%


"Friluftsliv - inn i naturen" av Odd Kjell Skjegstad
Med hopp om att denna bok inne håller hemligheterna bakom att "gå på tur".

"Mitt liv med Indiska" av Åke Thambert

"VILLASTÄDER - Enskede * Stureby * Örby * Älvsjö" av Kenneth Ahlborn och Håkan Arnell

"Kinesisk Historia" av Alf Henriksson och Hwang Tsu-Yü

"Konsten att bli något utöver det vanliga - En inspirationsbok för alla som vill sticka ut från mängden" av Göran Adlén
Modeveckan börjar nere i Kungsträdgården
och Liljevalchs vårutställning startar i helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar