21 januari 2013

Ibland är det riktigt svårt att hitta kontakter!






I dag behöver vi allt oftare ha energi både när vi sitter och lyssnar och då inte för att hålla oss vakna utan för att våra IPhones eller IPad behöver laddas för att kunna använda dem till att skriva på, twittra, ta kort med, blogga eller googla för att för att komplettera eller kontrollera det som föreläsaren säger.

Men tyvärr så har inte alltid konferenslokaler, caféer, restauranger eller allmänna lokaler hängt med i detta!

Men vågar vi fråga eller söker tillräckligt bra så kanske vi finner.

Ibland blir man fundersam - i dag så trodde jag att jag hade glömt mina handskar i en garderob på Waterfront. Killen som jobbade där sa - Har du varit ut? (jag tänkte - inte är detta min bostad) - Jo det har jag. - Då kanske du har tappat dem där ? - Jo, så kan det vara , jag vill bara att du kollar där ni lägger kvarglömda saker.

Ibland kommer inte service av sig själv!

I dag besökte jag Omställningsdagen 2013 på Waterfront hotel i Stockholm. Där talade:
* Anders Borg, (m) Finansminister och Magdalena Andersson, (s) Socialdemokraternas ekonomisk politiska talesperson "Om ekonomisk politik för tillväxt och ökad sysselsättning"
Hellevi Engström, (m) Arbetsmarknadsminister och Ylva Johansson, (s) vice ordförande i Arbetsmarknadsutskottet "Arbetsmarknadspolitik, arbetsförmedling och trygghetsorganisationerna"
Lasse Gustavsson, otroligt inspirerande person, som får en att tänka efter, "Du kan alltid påverka"
Leo Razzak, är en fantastisk personlighet, som lyfter fram sina förebilder, som Fadime SahindalAnders CarlbergAhre Hamednaca och Arne Danner. Genom dem visar han vägen i sitt eget arbete från förvirrad ung till ledare på Fryshuset, reporter på Sveriges Radio, egenföretagare och nu studerande till producent. 
Johan Rheborg "Hur tänkte du nu?" Berättade om sina svårigheter med auktoriteter. Med sig själv som utgångspunkt så gav han oss många skratt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar